Monday 30 June 2014

TraNSfeR pAPeR's kEYchaiN

Printer HP2515, usia ink dalam tu dah setahun...memang betul-betul jimat aku guna, dah setahun tak habis-habis lagi...rasanya kalau aku tak habiskan, mesti bekunye nanti ink tu...rugi la plak nanti...

So, untuk menghabiskan ink tu, aku berterusan print, print and print....buat keychain guna transfer paper...;p





Atas, flat keychain yang aku buat, tema bunga-bungaan...saiz lebih kurang 7cm x 7cm...besar la gak...aku buat guna kain felt yang aku ada, so tak la tebal sangat...untuk menjadikannya tebal nad kukuh aku double layerkan design bunga...jadi la tebal...

Depan aku taruh gambar, belakang aku taruh nama...sekarang musim malas aku nak memotong huruf-huruf, jadi sepenuhnya huruf aku print guna transfer paper jer, cepat dan senang...cuma dari segi kos, mahal sikit la....


Yang ni plak, ada dua jenis, flat & berfiber...actually yang flat tu aku nak buat design lain, terjadi design camtu lak, nipis & kecil sikit dari yang berfiber...saiz yang berfiber lebih kurang 7cm x 6cm...kalau yang flat kerje senang, aku just guna glue stick jer lekatkan...yang berfiber plak aku kena jahit la...;p


Design baju ni pulak, aku tak terfikir pun nak buat, semasa nak print gambar untuk keychain-keychain lain, ada plak ruang lebih kat transfer paper tu, so aku taruh jer la gambar  muka yang beremosi tu...oleh kerana tidak mahu membazirkan apa yang aku print aku buat la keychain baju ni, taruh nama sepupu sepapat aku ni ha....budak-budak sekolah rendah lagi dia orang ni...sesuai sangat la kot ngan keychain ni...hehehe

...eVERythiNg U aRe LearNinG
iS prEPArinG U fOr soMEThinG eLSe...


No comments:

Post a Comment